2018. szeptember 16., vasárnap

Fonyódi kirándulás

Ha az ember a Balaton környékén jár, mindenképpen érdemes megnézni Fonyódot. Hogy miért? Azt mindjárt megmutatom! :-)

A vasútállomás közelében, a Torony Étterem előtti nagy parkolóban ingyen lehet parkolni. Innen, az út átellenes oldalán egy kis földút, a Ripka Ferenc sétány visz fel a dombtetőre. A domb tetején belefutunk a Szaplonczay sétányba, ezen folytatjuk utunkat észak-kelet felé.

A sétány padjai és lépcsői Fonyód múltjának nosztalgiáját idézik.

Itt eldönthetjük merre szeretnénk továbbmenni. Mi elsőként a Sipos hegyi kilátó irányába vettük az irányt.

Érdemes picit elidőzni valamelyik padon, és megcsodálni a forma gazdagságát.

Hamarosan elérkezünk a Panoráma sétány részhez, ahogy a neve is mutatja, csodás kilátás nyílik innen a Balatonra.

Megérkeztünk a Szaplonczay sétány végére (vagy elejére).

Nem messze találjuk a Nagyboldogasszony plébániatemplom igen látványos épületét.

A templomtól ismét megcsodáljuk a kilátást.

A katolikus templomtól pár utcányira már elérjük az erdőt, és kisebb emelkedőn felsétálva jutunk fel a Sipos hegyi kilátóhoz. A kép bal oldalán a távolban a Várhegyi kilátót látjuk.

A Sipos hegyi kilátó épülete alulnézetből. A feljutás belépőjegyes, indulás előtt érdemes előre tájékozódni a nyitvatartásról is!

Mondanom sem kell, hogy innen is csodás a kilátás a Balcsira és az északi part hegyeire! :-)

Kelet felé látni pár tavacskát is.

A dombról lesétálva a József utcán, majd a Bartók Béla utcán végiggyalogolva jutunk el a másik kilátóba. Út közben találtunk egy helytörténeti információkat bemutató táblát.

Megérkeztünk a Várhegyi kilátóhoz, itt sokkal többen voltak, mint a Sipos hegyinél. Ez a kilátó is belépős, és bár nem hiszem, hogy az előbbinél sokkal gazdagabb kilátásunk lesz, azért ha már itt vagyunk, felmegyünk ide is.

A kilátótól visszasétáltunk a Bélatelepi strandhoz, ahol ettünk egy lángost, és egy hamburgert, élvezve a kellemes nyár végi időjárást a Balaton partján.

Az alábbi képen látható az 5km-es megtett út.