2014. március 1., szombat

Nagyvázsony

Az idei év eddigi legjobb kirándulására Nagyvázsonyban került sor. Ekkor már lehetett érezni, hogy tényleg megjött a tavasz. Reggel hirtelen elhatározásból indultunk el, és csak útközben jutott eszünkbe, hogy lehet, hogy március 1.-jén a vár még nem lesz nyitva. Gyorsan előkaptuk a mobiltelefont, rákerestünk, és sajnálattal tapasztaltuk, hogy igen, ez tényleg csak március 15. után fog kinyitni. De mivel már túl voltunk az út nagy részén, így úgy döntöttünk, hogy nem adjuk fel, és meglátjuk milyen csodákat tartogat számunkra a nap...

Mikor elértük Nagyvázsony határát, egy magas kilátóra lettünk figyelmesek. Leparkoltunk az út szélén és elindultunk gyalog az építmény felé.

Mikor a toronyhoz értünk, egy sráccal találkoztunk, aki röviden felvilágosított minket, hogy  kezdetben lövészeti megfigyelőnek használták, majd az enyészeté lett. Sajnos ez olyannyira igaz, hogy a bent lévő vaslépcsőt kilopták belőle, és helyét a látogatók egy fával próbálták helyettesíteni. Nem javasolt felmászni rajta...

Visszatértünk az autóhoz és folytattuk utunkat Nagyvázsonyba. A Vázsonyvölgy söröző előtt parkoltunk le, ez volt az első parkoló, amit megláttunk. A községben több helyen található kijelölt parkolóhely. A sörözőnél ki van táblázva, merre található a vár. Elindultunk az úton felfelé.

Belefutottunk a Vár utcába, onnan már nem is lehetett eltéveszteni. És láss csodát: a vár nyitva volt!:)

A vár után a kék jelzésen tettünk egy körtúrát. Szent Mihály kolostor, Szent Ilona templom, Kinizsi-forrás, Tálodi-kolostor romjait érintettük. Sajnos az út vége felé, a mező közepén hirtelen eltűnt a kék jelzés, így a község templomának tornya volt az iránymutató.

A parkolóba visszatérve, az azzal átellenes oldalon egy kis szabadidőpark található tóval.

És a túra útvonala rikítózölddel jelölve: