2014. április 19., szombat

Szentbékkálla

Balatonfelvidéki kirándulásunk 2. napján Szentbékkállát vettük célba, egy körtúrát tettünk.
A templom mellett találtunk parkolóhelyet, de a templom feletti temető előtt is lehet parkolni. Innen indultunk a sárga háromszög jelzésen a Fekete-hegyi Eötvös Károly kilátóhoz.

A Fekete-hegyre felérve egy kisebb fennsík fogad minket, ahonnan már látni a kilátót.

Kilátás a kilátóból, Kornyi tó és Balaton a távolban.

A kilátótól a sárga háromszög jelzésen folytattuk utunkat. A hegyen sok-sok kis tavacska található, mi útközben a Bonta-tó és a Bika-tó mellett haladtunk el. Ez utóbbi ritkábban szárad ki, mint a társai.

Nemsokára rátértünk a jelzetlen Vaskapu szurdokra. A szurdok elején a Boros Ádám forrás található.

Jelzetlen úton folytattuk utunkat, míg el nem értük az Öreghegyi kutat. Szép tiszta, iható víze van.

A kúttól a kék sáv jelzésen mentünk egy darabig, majd valahol/valahogy elhagytuk. Így  a hegy alján, egy keresztnél lyukadtunk ki, ahol pacik legelésztek.

Innen visszasétáltunk a templomhoz. A falu és annak házai megőrizték eredeti kinézetüket.

Néhány kép a faluról.

A templomtól tettünk még egy párszáz méteres kitérőt a velétei palotaromhoz.