2015. március 28., szombat

Bakonybél

Már medvehagyma szezon van, és tudtuk, hogy az egyik lelőhely a Bakony. Korán reggel indultunk otthonról, és 9 után már az Odvaskő Hotel előtt kialakított parkolóban voltunk. Innen indulnak a turistajelzések mindenfelé.

A Gerence-patak feletti hídon átkelve a kék kereszt jelzésen indultunk el.

A pataknak elég nagy most a vízhozama.

Hóvirágok szegélyezték a partot.

Hamarosan elérkezünk a Vörös János-sédi pihenőhöz. Itt továbbra is a kék kereszten haladunk tovább Hubertlak felé.

Az egykori vasút nyomai még láthatók.

Kb. 2 km után egy fa törzsén a hivatásos vadász emlékhely van jelölve. Ezt követve, jelzetlen úton, hamarosan elérkezünk a bakonyi Gyilkos-tóhoz.

A Gyilkos-tó másik oldalán található az emlékhely, végig ki van táblázva az útirány.

Mivel így kimaradt Hubertlak, kisétáltunk a betonútra, és elindultunk visszafelé Hubertlakra.

Egy elágazásnál táblák vannak kirakva, mi merre található. Besétálunk az úton Hubertlakra. Útközben a forrás mellett is elhaladunk.

Hubertlaki vadászház - sajnos bemenni nem tudtunk, mert egy kutya igen hangosan megugatott, így jobbnak láttuk az úton visszaindulni a Gyilkos-tó felé.

Az út során sok primulát és más szép virágot láttunk.

A betonútról már nem sétáltunk vissza a tóhoz, hanem haladtunk tovább. Majd nemsokára egy szélesebb, jelöletlen úton besétáltunk az erdőbe. Addig sétáltunk, míg egy vasúti híd pilléréhez nem értünk. Átsétáltunk közötte, és a másik oldalán már a piros háromszög volt.

Itt a fákon ki van táblázva, merre található a Witt Lajos kilátóhely.

Elég kanyargós az út a kilátóhelyig, de megéri.

A kilátás:

A kilátónál a piros háromszög jelzés véget ér, viszont egy széles, jól járható, jelöletlen út megy tovább, mely később becsatlakozik a piros sávba. Mielőtt belefutna, az erdőben néhány helyen összefüggő medvehagyma "telepek" találhatók.

Áttértünk a piros sáv jelzésre a vadetetőnél.

A piros jelzés nem volt túl jó választás, mivel elég keskeny ösvényke, és sok helyen rádőltek a fák A pirossal párhuzamosan egy széles műút fut, később arra tértünk rá. A műúton a Vörös János-sédi pihenőt érjük el, majd a kék kereszten visszasétálunk a parkolóhoz.

Sajnos medvehagyma lelőhely nem sok helyen volt az út során...