2014. szeptember 12., péntek

Ausztria

Kivettünk 3 nap szabadságot és irány Ausztria, azon belül is a Dachstein régió.

1. nap:

Korán reggel indultunk itthonról, szakadó esőben. Ahogy átléptük a magyar-osztrák határt, az eső elállt.:-) Felhők jócskán voltak az égen, a kora délutáni órákban érkeztünk meg Hallstatt-ba. Itt fizetős parkolókban lehet az autót letenni. Elég borsos ára van...
A település a hallstatt-i tó partján helyezkedik el. Található itt sóbánya is jó magasan, de mivel elég borús volt az idő, és kezdett az eső szemerkélni, így azt sajnos ki kellett hagynunk.:-(

Mivel kertek nincsenek, és a házak egymás hegyén-hátán helyezkednek el, így a fákat a ház falára "futtatják".

A települést egy vízesés-folyó szeli ketté. A vízesés az egyik parkoló felett kezdi a lezúdulást.

Mivel az eső igencsak kezdett beindulni, így gyorsan visszamentünk az autóhoz, és folytattuk tovább utunkat a szállásra, Gosau-ba. Sötétben értünk oda, szakadó esőben.

2. nap:

Minden napra túrázást szerveztünk, de sajnos az időjárás közbeszólt, igencsak esős napjaink voltak. Így a 2. nap a Bad Ischl-ben található Kaiser villába látogattunk el.
A villa mellett fizetős parkoló van kialakítva. Az épület csak angol és német nyelvű vezetéssel látogatható. Amikor odaértünk, épp magyar nyelvű vezetés indult egy székesfehérvári utazási irodás csoporttal. Megpróbáltunk csatlakozni hozzájuk, és nagyon rendesek voltak, mert sikerült is.:-)

A villa megtekintése után a városközpontba sétáltunk be.

Meglátogattuk a híres Zauner cukrászdát, itt kapható az igazi, eredeti isler.:-) Beszereztünk belőle 2 db-ot.

Megint beindult az eső, így az autóhoz siettünk. Visszautaztunk a szállásra, hogy a jól megérdemelt, igazi islerünket - mely csokival van töltve - elfogyaszthassuk. Finom volt!:-)

3. nap:

Sajnos az eső még mindig szakadt, így megint alternatív programot kellett keresnünk. Az interneten kutakodva az Altaussee sóbányára esett a választásunk.
Sajnos csak német nyelvű vezetés van, de lehet audioguide-ot kölcsönözni. A túra beöltözéssel kezdődik, adnak munkás kabátot, nadrágot. Majd a fogadóteremben levetítenek egy vicces videót. Utána kezdődik a vezetés.

A bányában kialakítottak egy kápolnát.

2x is van lehetőség a csúszdázásra. Aki nem szeretné kipróbálni, lépcsőn is le tud menni.:-)

A bányában található egy tó. A vezetés végén zenét játszanak be és különböző képi effektusokat nyomnak be, melyek tükröződnek a vizen.

4. nap:

3 esős nap után, végre kisütött a nap.:-) A németországi Königsee-hez utaztunk, mely közel van az osztrák határhoz. A tó mellett hatalmas, fizetős parkoló található.

Mikor odaértünk, sajnos ködbe veszett a tó, pedig már délelőtt fél 11 is elmúlt. Megvettük a jegyeket a hajóra, amely nemsokára elindult velünk a tó másik végébe. Ahogy haladtunk a tavon, lassan-lassan a köd is felszállt, és megpillantottuk a hegyeket, hegycsúcsokat.

A hajó egy óra alatt tette meg az utat a tó egyik végétől a másikig. Salet-ban szálltunk ki.

Innen kb. 10 perces sétával értük el az Obersee-t.

Obersee után visszasétáltunk a hajóhoz, majd mentünk vissza a kiindulóponthoz. A közbenső állomásokon hatalmas tömeg gyűlt össze a hajóra várva. Eredetileg az lett volna a terv, hogy St. Bartholoma állomáson kiszállunk a hagymakupolás templomot megtekinteni, de látva a nagy tömeget, mely a hajóra várt, meggondoltuk magunkat. Így csak kívülről, a hajóból csodálhattuk meg a templomot, és az azt körülölelő hegyeket.

Visszatértünk a kiindulópontra. Autóba pattantunk és a bázisunk, Gosau felé vettük az irányt. Gosau mellett fekszik 3 db tavacska, a Dachstein csúcsa tükröződik bennük. A legnagyobb tó partján (Vorderer Gosausee) található a felvonó, itt nagy parkoló van kialakítva, mely ingyenes. A Gosaukammbahn felvonó a  Gablonzelhütte-hez viszi fel az embereket, innen különböző ösvényeken lehet kirándulni. Mivel sajnos az utolsó felvonó délután hagyta el a fenti állomást, így nem sok időnk volt túrázni, csak sétáltunk kb. 10 percet odafent, majd mentünk is le a felvonóval. A lenti állomásán egy étterem található a tóparton. Rendeltünk 2 Germknödel-t, nagyon finom volt. Szilvalekvárral töltött gőzgombóc, darált mákkal a tetején, vaniliasodóval körítve.

Még volt egy kis időnk sötétedésig, így visszamentünk a szálláshelyre, majd onnan kiindulva sétálgattunk a településen még egy kicsit.

Ez pedig a szállásunk:

5. nap:

Hazautazásunk napján gyönyörű szép, napsütéses időre ébredtünk. Elhatároztuk, hogy nem sietünk haza, hanem kihasználjuk még az időt kirándulásra.
A hallstatt-i tó partján fekvő Obertraun településen található felvonó. Itt parkoltunk le, ingyenes volt. A felvonónak 3 állomása van. Mi a 2. állomáson, a Krippenstein csúcson szálltunk ki. Érdemes volt.:-)

Jól ki vannak táblázva a látnivalók. Kb. 20 perces séta után érkeztünk meg a Five Fingers kilátóhoz, melyről látni a környező hegycsúcsokat, a hallstatt-i tavat és a tó partján fekvő településeket is.

Hallstatt-i tó felülről:

Hallstatt-i sóbánya a siklóval, és Hallstatt:

A kilátó után indultunk vissza a felvonóhoz. Útközben egy kápolnát is érintettünk.

A kijelző szerint közel 9 fok volt odakint, mi ezt többnek éreztük a napsütés miatt.:-)

A felvonó:

Hamarosan visszaindultunk a felvonóval, az 1. állomáson át kell szállni. Mivel volt még időnk a következő felvonó indulásáig, így körbenéztünk az 1. állomáson. Itt faházak vannak, melyekben köveket állítottak ki. Illetve van 2 jégbarlang, de azokat már nem néztük meg.
Beszálltunk a felvonóba, és visszatértünk a földre, majd hazafele vettük az irányt.