2015. február 7., szombat

Cserhátszentiván

Ha egy nyugalmas, csendes helyre vágysz festői környezetben, irány Cserhátszentiván! Most szombaton a januári borús napok után végre kisütött a napocska, ezért el tudtunk ruccanni a Cserhátba élvezni a kora tavaszias időjárás első napsugarait.
Az autót érdemes vagy a főút mellett található könyvtár előtt, vagy pedig a temető parkolójában letenni. Mi ez utóbbit választottuk. A temetőt egy tábla jelzi a főúton, domboldalra kell felhajtani, ahonnan szép a kilátás a környező dombokra, hegyekre.

A falu egyik temploma mellett is elsétáltunk.

A település központjába érve megtaláljuk a főút mentén a sárga kereszt jelzést, ezt követjük. Útközben látunk egy emlékművet, egy szép hidat, és néhány házat, melyek hollókői stílusra emlékeztetnek.

Hamarosan a Zsunyi-patakhoz érünk, átmegyünk a hídon a túlpartra és máris egy kőfejtő mellett vagyunk.

A kőfejtőnél a kék kereszt 2 felé válik: először elmegyünk a geológiai bemutatóhely felé.

Az úton megtaláljuk a régi strandfürdő maradványait.

Ezután nem folytattuk utunkat a bemutatóhelyre, hanem visszafordultunk, majd a kőfejtőnél egy 'kilátó' tábla jelezte, hogy merre kell menni. Elég havas, jeges volt az út felfele, de hamar felértünk.

A kilátóból szép a kilátás minden irányba, a temetőt és a hozzá tartozó kápolnát is látni.

Innen fotómasinával ráközelítettünk a temető közelében fekvő elhagyott, izraelita temetőre. Már csak itthon vettük észre, hogy egy róka belesétált a képbe.:)))

A dombocskáról lecsúszkáltunk, majd a kék kereszt jelzést megkerestük, mely a Zsunyi-patakot követi az erdőn keresztül. A víz félig még be volt fagyva.

Tanösvény táblákat is kihelyeztek.

Jégcsapok lógtak le a sziklákról.

Egy kettétört fát is láttunk.

Kb. 2-3 km séta után megérkeztünk a Hármas-forráshoz. Víze egyáltalán nem hideg, és nagyon nagy a vízhozama. Picit vasas az íze.

A forrástól visszasétáltunk a faluba, ugyanazon az útvonalon. A településen még készítettünk néhány fényképet a távolban fekvő kilátóról.

És az útvonal, zölddel jelölve: