2018. március 16., péntek

Pécs környéki túra

Kis barangolásra szántuk el magunkat a mai napon, amely Pécsen, az Éger-völgyben vette kezdetét. A völgy bejáratánál, a Égervölgy utca és Kócsag utca, valamint az Égervölgy utca és az Éger köz sarkán található egy-egy kisebb parkoló. Szép időben érdemes lehet korán érkezni, mert korlátozott a rendelkezésre álló parkolóhely, mi is alig találtunk.

Az Éger utcán felfelé, a zöld és kék jelzéseket követve indultunk útnak. A völgy bejáratánál kis fahíd, és egy, a helyi madárvilágot bemutató tábla található.

Rövidke séta után már el is érkeztünk az Égervölgyi tóhoz. Itt csordogál a Delelő kút forrás, mögötte egy fahidacska vezet át a tóból tovább folyó kis patakon.

Elérkeztünk a zöld és kék utak elágazásához, mi a patakon átkelve dombnak felfelé, a zöld úton haladtunk tovább.

Az utat el sem lehet téveszteni, elég jól ki van táblázva minden. Ettől a táblától egy jelöletlen úton mentünk tovább a kilátó felé.

A táj még a tél végi hangulatot idézi, de a hunyor már virágzik az út mentén.

Felértünk az Éger-tetői kilátóhoz. Lassacskán kezd kiderülni az ég, a napsütésben nem csak a táj tűnik szebbnek, hanem a kirándulás is sokkal izgalmasabb. :-)

A hegytetőn van egy kisebb tavacska is.

A zöld kör jelzést követve, a hegy túloldalán kicsit leereszkedve meglátogattuk a Mohosi kis-kutat.

Ezt követően visszamásztunk a hegytetőre, hogy a zöld jelzésen visszamenjünk az Égervölgyi tóhoz, ahonnan a kirándulást a túloldalon folytatjuk.

A völgybe visszaérve a kék túraútvonalat követjük tovább a patak mellett mindaddig, amíg a piros jelzés jobbról be nem csatlakozik.

A piros jelzésen tovább haladva először egy kis dombon vezet át a gyalogút, majd kiérünk egy aszfaltozott erdei útra, ahonnan szépen látszanak a környező hegyek. A Szentkútig ezt a jelzést követjük.

Akad errefelé bőven forrás, ez itt éppen egy kicsit Kancsal is. :-D

Nem sokkal utána pedig a Rózsa forrás csöpög egy kis fahíd lábánál.

Megérkeztünk a Szentkúthoz. Mint látható, most már hétágra süt a nap, és kellemes meleg van, kezdünk megszabadulni a kabátoktól.

A piros jelzésen haladunk tovább a Remete rétre, ahol igen nagy élet fogad minket. Úgy tűnik közkedvelt kikapcsolódási hely a családosok számára.

A Remete rétről könnyed kis sétával eléthető a Sós-hegyi kilátó épülte, ahonnan kitűnő kilátás nyílik többek közt a Tubesre.

Innen már visszafelé, az Éger völgy bejárata felé vettük az irányt. A zöld körön, a Lapis-Isten-kút jelzésen ereszkedtünk visszafelé egy sűrűn medvehagymával szegélyezett úton.

A településre visszaérve még útbaesett az Isten-kút is. A mai kirándulás során elég központi szerepet kaptak a források, bár sajnos látszólag egyik sem volt iható.:-(

Egy érdekes kerítés is akadt útközben.

Az alábbi térképen látható mit összebóklásztunk Pécs környékén. Az út hossza amúgy számításunk szerint kb. 12 km volt.

1. Kedves Blogíró!

a nyár folyamán szeretnénk elmenni megnézni a Comoi tavat és környékét. szeretnék érdeklődni, hogy végig a tömegközlekedést vették igénybe az utazás során? Ha igen akkor az kb. mennyibe került? Gondolkozom az autóbérlésen, de szívesebben utaznánk busszal vagy pl. hajóval. A szállás esetében Comoban gondolkodom, mert az jó kiinduló pont lehet bárhova. Előre is köszönöm a válasszát. Üdvözlettel: Ildikó

1. Kedves Ildikó!

Mindenképpen Como-t javaslom szálláshelynek, illetve kiindulópontnak.
      Mi végig busszal és hajóval közlekedtünk, mindkét eszköz nagyon jó volt! Sajnos az árakra már nem emlékszem, de a tó nem egy olcsó hely...
      Como-ban van a buszpályaudvar jegypénztárral, meg lehet venni a jegyeket oda-vissza. A többi településen ha nincs buszpályaudvar, akkor a buszmegálló közelében lévő trafikban lehet buszjegyet venni. Néha a sofőrtől is meg lehet vásárolni, de nem mindig kapható náluk.
      Autóbérlést nem javaslom, mert kaotikusan vezetnek a helyiek, sok a sérült, karcos autó. Illetve sokszor nagyon szűkek a főutak, és félre kell állni, vagy vissza kell tolatni, hogy a szembejövő autó/busz el tudjon haladni.

Ezen a linken talál még tudnivalókat (angolul), illetve átlinkel a busztársaság oldalára is, talán ott vannak árak is, csak sajnos az már olaszul van:

Remélem tudtam valamelyest segíteni, és kellemes nyaralást kívánok!:-)