2014. június 29., vasárnap

Óbarok

Június utolsó hétvégéjére egy könnyed kis kirándulást terveztünk. Ennek helyszínéül a Bicske mellett található Óbarok települést és annak messziről fehérlő szikláit választottuk. Parkolni a településen belül úgy tudunk, hogy átmegyünk az M1-es autópálya alatt, majd 2x jobbra fordulunk a Szikla utcába. A földút mindkét oldalán kényelmesen ott lehet hagyni az autót.
A piros jelzésen kezdjük utunkat, a Szikla utcán fölfelé.

Sokáig mező mellett haladunk.

Hamarosan egy bánya bejáratához jutunk, amely magánterület, így a piros jelzésen kell tovább haladni. Pár száz méter megtétele után becsatlakozik a lila Mária jelzés, azon folytatjuk utunkat. Az út során egy régi elhagyott kőbánya mellett haladunk el, és hamarosan elérjük a katonai létesítményeket.

A Mária jelzésen tovább egy geodéziai torony is található, ez a Lófingató (cenzúrázott nevén Lóingató). Itt indul a jelzés lefelé a dombról. Ezt követjük.

Útközben néhány helyen van kilátás a szomszédos Nagyegyházára, és a Gyalus birtokra.

Leérvén a hegyről, a Mária jelzés becsatlakozik a piros jelzésbe. Ezen megyünk tovább.

Hamarosan beérünk az erdőbe, a Váli-patak mentén halad az utunk.

Nemsokára visszaérünk a településre.

Az útvonal pirossal jelölve.