2014. június 8., vasárnap

Como-i tó

Júniusban egy hetet az olaszországi Como-i tónál töltöttünk. Az alábbi képsoron igyekszünk megmutatni a tó és a környező vidék szépségét. Bízunk benne, hogy sok embernek kedvet csinálunk a látogatáshoz.
Szálláshelyünk Como városában, a tó egyik csücskénél volt. Innen szerveztünk naponta túrákat különböző településekre. A tömegközlekedés jól használható, az autóbérlés felesleges, és részben kényelmetlen is a tó körül található szűk utakkal rendelkező települések és a parkolás viszontagságai miatt. Azt érdemes mindenkinek szem előtt tartania, hogyha buszozásra adja a fejét, akkor lehetőség szerint előre vásárolja meg az oda-vissza útra szükséges jegyeket, mert a buszvezetőknél nem lehet jegyet venni, és bár a települések többségénél található egy-egy trafik, ahol szükség esetén jegyet kapsz, de van, ahol erre nincs lehetőség.

1. nap: érkezésünk napja
Néhány fénykép Como településről:

2. nap:
Lecco városa közkedvelt célpont a magashegyi kirándulás kedvelői számára. A belvárosból az 5-ös busszal lehet eljutni a drótköteles felvonóhoz (végállomás Furniculare). A felvonó felvisz a Piani d'Erna-ra, ahol sok irányba lehet kirándulni. Meglepődve láttuk, hogy a hegyekben még hó van.:-)

3. nap:
Greenway del Lago di Como:
A Greenway egy olyan turistaút, mely Colonno településről indulva a tó számos, szebbnél szebb városán keresztül haladva mutatja meg nekünk a környék szépségét, és hangulatát. Az út 10,5 km hosszú, végállomása Griante. Végig ki van táblázva, illetve az út anyagába építve is találunk jelölést.
A nagy melegre való tekintettel (36 fok) javasolt sapka és napszemüveg használata, mivel nem erdőben, hanem a tűző napon halad az út. Mi nagyobb mennyiségű vízkészlettel készültünk, ami részben túlzás volt, hiszen mindenhol találunk közkutakat, ahol a kulacsunkat újratölthetjük többnyire jéghideg vízzel.:-)

Isola Comacina

Az út során kis kitérő tehető Lenno-ban a Villa Balbianello-hoz.

Mi nem mentünk végig, Tremezzo-ban megálltunk, mert a következő napokban a további településeket úgyis sorra vesszük külön.

4. nap:
Brunate településen kezdtük, ahova siklóval lehet feljutni Como-ból. Sajnos épp 1 hónapos karbantartás alatt volt a sikló, így minibuszok szállították az embereket fel a településre. Persze ugyanazért az árért...

A Volta világítótorony felé vettük az irányt, nagyon szép kilátás van onnan a tóra.

Onnan Torno felé vettük az irányt, útközben számos látványosság mellett haladtunk el.

Monte Piatto:

Pietra Pendula:

Az erdőben az alábbi állatot láttuk. Vajon mi lehet? (Update: azóta kiderült, hogy muflon.:-) )

Piazzagra:

Megérkeztünk Torno-ba, nagyon hangulatos kis település a tóparton.

5. nap:
Lugano-ba mentünk, mely Como-ból vonattal fél órán belül elérhető. Pár kép a városról, a parkról, a Lugano-i tóról:

Mivel Lugano-t fél napon belül megjártuk, így visszatérvén Como-ba felültünk egy buszra, és elmentünk Nessoba. A településen található egy várrom, mely nem látogatható, illetve egy vízesés, mely a tóba fut bele.

6. nap:
Tremezzo-ba mentünk, megtekintettük a Villa Carlotta-t. Nagyon szép botanikus kertje van, ahol számtalan növénykülönlegesség fedezhető fel.

A villa után hajóra szálltunk és Varenna felé vettük az irányt. Semmiképpen se hagyjuk ki a kirándulásból a hajózást, mivel feledhetetlen élmény a tó közepéről mind a környező hegyek, mind a települések látványa.

Varenna felett egy várrom található.

Villa Monastero:

A villából a Fiumelatte-hoz kirándultunk. Ez egy időszakos rövidke folyó, mely márciustól októberig nagy vízhozamával és szemet kápráztató fehér habjával nyűgözi le a látogatókat. Télen eltűnik a víz, majd tavasszal újra felbukkan.

Varennában a hajóra várva megkóstoltuk a helyi tiramisut, a kirándulás végére jól megérdemelt kis bűnözés.:-)

Hajóval Bellagio-ba mentünk. Itt érdemes a Villa Melzi kertjét is megtekinteni, a városon kívül.

7. nap:
Menaggio-ban kezdtük a napot.

Buszra ültünk, és felmentünk Breglia-ba, ahol egy kis körtúrát tettünk. Érintettünk egy kápolnát és egy templomot. Na és persze gyönyörű kilátás a tóra.:-)

Breglia-ból elbuszoztunk Barna-ba, ahonnan gyalogtúrával terveztünk visszajutni Menaggio-ba.

Az út során elhaladtunk egy pisztrángtelep mellett.

Majd egy folyó mentén folytattuk utunkat.

Nemsokára beértünk Cardano-ba. Nagyon hangulatos, középkori jellegű település.

Itt sajnos elkapott minket az eső. Egy kapualjba beállva, 1 órán keresztül vártuk, hogy elálljon, de sajnos nagyon kitartóan esett. Így felvettük az esőcuccokat, és egy újonnan épített bicajosúton lesétáltunk Menaggio-ba.

8. nap:
Sajnos esős nap volt, így Como-ban sétálgattunk délelőtt, majd pedig délután csomagolás és hazaindulás.