2017. november 4., szombat

Ravazd

A hajnali ködöt követően napos időt jósoltak november 4.-re, ezért olyan úticélt választottunk, amely egy kicsit már távolabb esik Budapesttől, és az érkezés idején már napsütés fogad minket.
Mivel Ravazd már jó ideje szerepelt a listánkon, ezért erre a kis ravasz Sukorói-dombságbéli településre esett a választásunk. Érkezésünket követően a parkolással nem volt különösebb probléma, a ravazdi óvoda (Országút u. 106) előtt találtunk egy újonnan kialakított, kb. 10 férőhelyes parkolóhelyet. Ha ez nem lenne elég, akkor a közeli temető előtt szintén lehet parkolni.

A túránk első állomása a Csóka-hegyi kilátó volt. Ennek meglátogatását nem javasoljuk, ugyanis magánterületen fekszik (nem látogatható), és emellett megromlott állapota miatt nem is használható.
Mivel nem tudtuk előre, így számunkra ott helyben derült ki.

Sebaj, sétáltunk tovább a sárga kereszt jelzésen a IV. Béla forrás felé, amely kb. 10 perces sétával elérhető, a település végén.
A forrásnak nagyon kellemes, enyhén vasas íze van, javasoljuk, hogy poharat, esetleg palackot vigyetek magatokkal. Elég nagy vízhozama van és szépen rendezett a környezete. A kút vizéről szóló első írásos dokumentum 1238-ból származik, állítólag a tatárok elől menekülő IV. Béla király oltotta szomját a kút vizével. Sok helyi jár oda forrásvízért. Nem utolsósorban a forrással átellenben található a Vis Vitalis palackozóüzem és látványműhely is.

Követve az aszfaltutat, keresztülmentünk a főúton, és a patakmeder feletti hídon átkelve a főút túloldalán folytattuk kirándulásunkat a Szent Villebald hegy felé. A hegy több szempontból is érdekes, mivel itt található a Szent Villebald templom rekonstruált alapja és a Sólymos Szilveszter kilátó, ahonnan csodálatos körpanoráma nyílik a környékre. Látni többek közt a pannonhalmi apátság épületét is.

A kilátótól továbbindulva az erdészeti tanösvényen folytattuk utunkat, mely visszavitt minket a sárga kereszt jelzéshez. A jelzésen haladtunk tovább a Szent Imre hegyhez, a hegytetőn  megnéztük a Szent Imre obeliszket. Sajnos innen nincs kilátás, de az idevezető úton több alkalommal is láttunk őzeket, szarvasokat.

A hegytől egyenesen visszasétáltunk Ravazdra, jelöletlen úton a település irányába.