2017. december 30., szombat

Galgahévíz

Idei utolsó kirándulásunk helyszínének egy Budapesttől 50 km -re fekvő községet, Galgahévízet választottuk. A következőkben megmutatjuk miért.

Mi a Kodály Zoltán Művelődési Ház parkolójában álltunk meg (a József Attila utcából nyílik), onnan kezdtük meg 8 km-es kirándulásunkat a  kék kereszt jelzésen.

A művelődési házzal szemben található az 1956-os forradalom menekültjeinek emlékműve “Szívet cseréljen, aki hazát cserél” felirattal.

A kék jelzést a főút mellett Hévízgyörk felé követve, 100 méterrel arrébb található az 1995-ben kialakított Kegyeleti park.

A kegyeleti parkkal átellenes oldalon, a Béke utcán folytatjuk utunkat a Hévízi víztározó felé.

Mielőtt elérnénk a víztározót a kék jelzés balkéz felé bemegy az erdőbe, és a Sósi-patakon átkelve a Milleniumi emlékmű felé veszi az irányt.

Rövidke hegymenet után a dombtetőn megpillantjuk az emlékművet.

A dombtetőről szép kilátás nyílik a környező vidékre.

A dombról a kék jelzést követve meredekebb utacska visz tovább a völgybe a víztározó felé.

A tározó sarkánál a halőrház fogadja az erre látogatót.

Nagyon szép a tó a napfényben. :-)

A tó mellett folytatjuk az utunkat a kék jelzésen.

Innen már jó kilátás nyílik következő állomásunkra, az Ökofalura.

A víztározót megkerülve hamarosan megérkeztünk az 1992-ben alapított ökofaluba. "A galgahévízi eltér a többi magyarországi ökofalutól, mert itt nem egy kihalt falut élesztettek újjá, hanem egy teljesen új települést hoztak létre. Egy lépésről lépésre megtervezett nagyrészt önellátó, a nagy rendszerektől független közösséget terveztek meg az alapítók. Az itt található házak kizárólag olyan helyi és bontott építőanyagokból készülnek, mint a szalmabála, a vályogtégla, a fa vagy a nádtető." (forrás: greenfo.hu) Bár az ég beborult mire ideértünk, de néhány képben megmutatjuk milyennek láttuk ezt a nagyon csendes kis falucskát.

Az ökofalu körbejárása után kezdetben a kék négyzet, majd utána a ma már megjárt kék kereszt jelzésen tértünk vissza a településre. A Fő út és a József Attila utca kereszteződésében még találtunk egy kis ivókutat, ami látszólag nagy érdeklődésre tart számot a helyi lakosok körében. Ez lett a legutolsó fotónk, ezt követően hazaindultunk.

Itt láthatjátok térképen a bejárt utat (8 km).